دامپزشکان

دامپزشکان

بهداشت و سلامت جامعه آرزوی ماست.
دامپزشکان

دامپزشکان

بهداشت و سلامت جامعه آرزوی ماست.

اقدامات مدیریتی در رابطه با کنترل بو در جایگاههای دامی بسته



بوی ناشی از جایگاههای دامی بسته باعث ایجاد مشکل برای همسایگان و افراد بومی موجود در محل می شود . غالبا این مشکلات منجر به شکایت از سوی افراد و مراجعه به افراد متخصص برای جلوگیری از گسترش جایگاههای دامی بسته می شود . کاهش مشکلات مربوط به بو به مقیاس دقیقی برای اندازه گیری خصوصیات بو و انتشار آن در محیط و شناختن روشهای تولید کننده بو و فن آوریهای اقتصادی برای کاهش انتشار بو نیاز دارد . معمولا میزان غلظت بو را با استفاده از یک استاندارد اروپایی بنام الفا کتومتری اندازه می گیرند. مزیت روش الفا کتومتری ارتباط مستقیم با بو واستفاده زیاد از حساسیت انسان نسبت به بو می باشد . غلظت بو تحت عنوان تعداد واحد های بو در هر متر مکعب از فضا تعریف نموده اند . واحد های بو تحت عنوان مقداریا توده ایی از عوامل تولید کننده بو در یک متر مکعب از فضا با تشخیص غلظت بو تعریف می شود . اسکنتومتر دستگاهی است که در سال 1950 ساخته شد .این وسیله در دست جای می گیرد و غالبا برای اندازه گیری مقادیر بوی موجود در محیط بکار می رود . اما این دستگاه وسیله ای با دقت زیاد نیست .
ادامه مطلب ...

شعور حیوانات

بر اساس حکمت و مبانی دین اسلام تمامی موجودات عالم هدفمند خلق شده‌اند و بر اساس همین آموزه‌ها حیوانات به عنوان تشکیل دهنده بخش عظیمی از موجودات آفرینش دارای ویژگی‌هایی هستند.

به گزارش ایسنا، آیه 38 از سوره «انعام» در مورد این موضوع سخن می‌گوید که در ادامه به متن، ترجمه و بخشی از مفاهیم مرتبط با آن پرداخته می‌شود:
ادامه مطلب ...